Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Promowanie strony – co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Działania marketingowe w sieci opierają się w dużej mierze na starannie przygotowanej, estetycznej, ciekawej i funkcjonalnej stronie internetowej. Stanowi ona bazę, która pozwala zdobyć nowych klientów oraz zwiększyć świadomość marki. Promowanie strony wymaga jednak podjęcia odpowiednich działań. Wśród nich znajduje się profesjonalne pozycjonowanie.
  • 17.11.2020 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Promowanie strony – co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Czym jest pozycjonowanie strony?

Search Engine Optimization (SEO) to określenie, które odnosi się do wszystkich działań związanych z ustanawianiem jak najwyższej pozycji strony internetowej w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwarki. W Polsce dominującą pozycję ma Google, dlatego firmy specjalizujące się w SEO dostosowują swoje strategie pod wyszukiwarkę tej marki.

Pozycjonowanie na stronie składa się z kilku etapów. Na początku należy przeprowadzić audyt całego serwisu, następnie dobrać właściwe słowa kluczowe, a na końcu rozbudować treści. Do tego dochodzi jeszcze budowa popularności strony i analiza statystyk, która pozwoli wprowadzić korekty do przyjętej strategii.

Kompleksowe pozycjonowanie na stronie

Profesjonalne agencje SEO świadczą wszystkie usługi związane z optymalizacją strony. Kompleksowe podejście jest szczególnie ważne, jeśli chce się osiągnąć wymierny sukces.

Czego można się spodziewać po firmach specjalizujących się w pozycjonowaniu stron? Przede wszystkim opracowania całościowej strategii marketingowej, która obejmuje audyty, wysokiej jakości copywriting oraz merytoryczny consulting. Wdrażaniem zaleceń zajmują się doświadczeni webmasterzy, a dedykowany specjalista dba o ciągły kontakt z klientem.

Korzyści wynikające z promowania strony poprzez działania SEO

Najbardziej widoczną zaletą działań optymalizacyjnych jest zwiększenie ruchu w serwisie. Pierwszy wynik wyszukiwania z pierwszej strony wyszukiwarki przyciąga nawet 32,5% użytkowników, a drugi – 17,6%. Dlatego właśnie pozycjonowanie strony firmowej jest tak ważne. Ogółem pierwsza strona Google przynosi domenom 91,5% ruchu.


Zwiększony ruch może przełożyć się na konwersję, czyli sprzedaż produktów lub usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Mowa więc o zysku, którego nie dałoby się osiągnąć w inny sposób. Internet pozwala bowiem dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców.

Cena pozycjonowania na stronie

Usługi SEO nie mają jednego sztywnego cennika. Wynika to z charakteru branży. Wszystkie działania są dostosowywane do wymagań klienta oraz efektów, jakie zamierza się osiągnąć. Wpływ na ostateczną wycenę pozycjonowania strony firmowej ma m.in. popularność fraz kluczowych, wiek domeny internetowej czy ogólna jakość serwisu.

Warto przy tym pamiętać, że w cenie znajduje się pakiet zoptymalizowanych pod SEO treści, materiały edukacyjne, opieka specjalisty oraz zwiększenie widoczności strony. To przekłada się na długoterminowe korzyści, jakie czerpie się ze współpracy z agencją marketingową.

Pozycjonowanie strony firmowej jest więc stosunkowo tanim, a przy tym wyjątkowo skutecznym sposobem na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Efekty odpowiednio zaplanowanej strategii marketingowej można zauważyć w bardzo krótkim czasie. W związku z tym pozycjonowanie stało się jednym z najpopularniejszych rozwiązań promocyjnych.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera