Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym

Pozycjonowanie lokalne to zespół działań na stronie oraz poza nią, który zmierza do podniesienia poziomu widoczności strony na dane zapytanie (frazę kluczową) w obrębie danego miasta, regionu czy dzielnicy. Proces nie różni się od klasycznego pozycjonowania. Jednak trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
  • 24.09.2018 13:45
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym

Lokalizacja

Strona internetowa powinna zawierać w tekście słowa związane z danym obszarem działalności. Takie przygotowanie witryny to podstawa do dalszych działań. Zdobywane w późniejszym czasie linki również powinny być powiązane z lokalizacją prowadzonej działalności, w tym danymi podanymi na stronie.  Sama strona powinna zawierać dane lokalizacyjne, zalecane jest tutaj użycie nazw miast czy dzielnic zarówno wewnątrz tekstu, jak i w stopce w postaci danych adresowych.

NAP

Nawiązując do poprzedniego punktu wyróżnić można popularne NAPy, czyli wizytówki typu Name, Adress, Phone. Zawierają one podstawowe dane na temat działalności, a w obrębie linku podana jest lokalizacja. Dzięki temu roboty Google mogą powiązać firmę z pożądaną lokalizacją. Jest to standardowy zabieg w przypadku pozycjonowania lokalnego.

Google Moja Firma

Dzięki wizytówce Google można nie tylko pojawić się w wynikach organicznych oraz mapach. To również doskonały sposób na zapewnienie sobie pozytywnej opinii od klientów, którzy już zakupili produkt bądź usługę. Takie rozwiązanie daje możliwość poznania przez potencjalnego klienta opinii i podjęcie decyzji o kontakcie lub bezpośrednim zakupie. Od jakiegoś czasu można również dodawać ofertę czy też posty opisujące aktualną promocję.

Wszystko bez wejścia na stronę.

Dane strukturalne

Nie raz wyszukując dany produkt można natknąć się na gwiazdki i inne udogodnienia zachęcające do wejścia na stronę. Widoczne są one w wynikach wyszukiwania. Oznaczenie strony danymi strukturalnymi (schema.org) pozwala na jeszcze lepsze zrozumienie strony przez roboty wyszukiwarki Google. Dane te można wykorzystać również w pozycjonowaniu lokalnym, poprzez dodanie dokładnej lokalizacji firmy. To kolejny sposób na pokazanie, w jakiej lokalizacji znajduje się dana firma.

W ten sposób firmy mogą stale zwiększać starania o pozyskanie nowych klientów w danej lokalizacji. To niezwykle ważne, aby móc pokazać się konsumentom z danego miasta czy regionu. Wszystkie te praktyki bez wątpienia pozwolą zwiększyć ruch na stronie. Jednak trzeba robić to umiejętnie i korzystać z pomocy specjalistów. Działania wymagają sporo zaangażowania i czasu - rezultaty mogą pojawić się dopiero po upływie kilku tygodni, a nawet miesięcy.

--- Artykuł sponsorowany ---