Przejrzyste strony internetowe to tradycyjny i nadal jeden z głównych kanałów sprzedaży, jednak media społecznościowa to potęga, nie bez powodu spędzamy na nich najwięcej czasu podczas surfowania w internecie.
Serwis społecznościowy Facebook, to już nie tylko dodawanie zdjęć, filmów słynnych lajków i komentarzy, obecnie z powodzeniem może on stanowić jeden z głównych, a często także najważniejszych środków dystrybucji dla twojego sklepu. Jak zatem założyć sklep na Facebooku? Czy to trudne i jakie niesie za sobą korzyści?
Sklep na Facebooku krok po kroku
Jeśli posiadamy już profil firmowy na Facebooku przekształcenie go w sklep, nie będzie stanowiło większego problemu, ponieważ jest to w zasadzie, jedynie dodatkowa funkcja.
Po zalogowaniu na własny profil powinno się przejść w opcję ustawienia, a następnie, wybrać zakładkę pod nazwą szablony i karty. Po jej rozwinięciu należy kliknąć odpowiedni szablon, w tym przypadku będzie to szablon- zakupy. Natomiast ten wspomniany szablon zakupy daje możliwość przejścia w kolejną zakładkę- sklep. W następny etapie wykonujemy czynności jasno opisane i w zasadzie wykonywane bardzo intuicyjnie, konieczny będzie wybór metod płatności, waluty czy zaakceptowanie regulaminu. Po dokonaniu tej konfiguracji nasz sklep na Facebooku zostanie stworzony. Następnie konieczne będzie dodanie opisu sklepu oraz opisów produktów.
Jak widać, nie jest to skomplikowane i nie powinno stanowić problemu nawet dla zupełnego laika. Strona internetowa e-sklepu w towarzystwie sprzedaży prowadzonej przez media społecznościowe może stanowić niemal doskonały plan na rozwój biznesu.
Jakie są zalety prowadzenia sprzedaży przez Facebooka?
Tak jak już ustalono, nie musimy się ograniczać do sprzedaży jedynie za pośrednictwem strony www naszego sklepu, inne kanały dystrybucji, jakimi jest sprzedaż za pośrednictwem portali społecznościowych, może i w zasadzie najczęściej przynosi spore korzyści dla firmy. Jakie? Oto kilka zalet, o których warto wspomnieć:
-
prowadzenie sklepu na Facebooku jest całkowicie bezpłatne, czyli zyskujemy nowe miejsce sprzedaży, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów,
-
utworzenie dobrej strony internetowej e-sklepów, która przyciągnie klientów, jest znacznie bardziej skomplikowaną sprawą niż założenie sklepu na Facebooku,
-
jest to nowa forma przedstawienia oferowanych przez Ciebie produktów,
-
zwiększenie zaufania wśród klientów,
-
dotarcie do większej liczby odbiorców,
-
liczba produktów, które dodajemy na stronie sprzedażowej na Facebooku, jest nieograniczona, portal społecznościowy nie narzuca w tej kwestii żadnych limitów,
-
sprzedaż możesz prowadzić jedynie na Facebooku, nie posiadając przy tym strony internetowej e-sklepu, lub traktować to miejsce jako dodatkową opcję i wzbogacenie dla właściwej sprzedaży poprzez sklep online,
-
w prosty sposób sprawdzasz, które z produktów cieszą się największą popularnością, czyli prowadzisz darmową statystykę dla swojego biznesu
-
i w końcu, czy obecnie portale społecznościowe nie są synonimem nowoczesności? Prowadząc sprzedaż również na Facebooku nie tylko poprzez standardową stronę internetową, Twoja firma staje się bardziej nowoczesna i jest to z pewnością oznaka, że idziesz z duchem czasu.
Podsumowanie
Prowadzenie sprzedaży poprzez profesjonalne strony internetowe, których tworzenie zlecamy najczęściej agencjom interaktywnym, stanowi nadal główny kanał sprzedażowy dla większości firm internetowych, jednak nowoczesne trendy, jakim właśnie są sklepy na Facebooku, mocno zaznaczają swoją obecność i z pewnością jeszcze długo będą cieszyć się popularnością.