Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Praca zdalna, a "normalne" życie. Jak zachować równowagę?

Praca zdalna, kiedyś postrzegana jako przywilej nielicznych, dzisiaj stała się wymogiem i podstawową formą świadczenia pracy w wielu branżach. Jednak jej wprowadzenie do codziennego życia stanowi często rewolucję nie tylko dla nas, ale również dla całej rodziny. To często konieczność wypracowania nowych nawyków i znalezienia skutecznych sposobów na to, jak oddzielić życie prywatne od zawodowego. Jak w takim razie skutecznie pracować zdalnie? 
  • 14.10.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Praca zdalna, a "normalne" życie. Jak zachować równowagę?

 

Sposoby na rozpraszacze 

Praca w domowym zaciszu ma niewątpliwie wiele zalet, jednak nie jest pozbawiona wad. Jedną z najważniejszych jest duża liczba tak zwanych rozpraszaczy. Mogą to być media społecznościowe, telefony od rodziny, możliwość wyjścia na zakupy w każdej chwili i wiele innych. Jak nad tym zapanować? Poniżej kilka wskazówek: 

  • wycisz telefon w konkretnych godzinach, aby nagłe SMS-y czy telefony nie odciągały cię od pracy, 
  • poinformuj domowników, kiedy będziesz pracować i ustal związane z tym zasady, 
  • przed przystąpieniem do pracy przygotuj sobie odpowiednią liczbę posiłków, tak aby co chwilę nie spacerować do lodówki (lub na zakupy). Dobrym rozwiązaniem może być tutaj catering dietetyczny Ustka. Dzięki temu oszczędzisz dużo czasu i otrzymasz doskonale zbilansowane posiłki, 
  • korzystaj z aplikacji blokujących strony, po których lubisz surfować, 
  • przed rozpoczęciem pracy sprawdź, czy masz wszystkie niezbędne narzędzia w zasięgu ręki. Staraj się również utrzymywać porządek na biurku i w otoczeniu swojego miejsca pracy. 

Praca zdalna – dobre praktyki 

Biuro w domu to również niebezpieczeństwo przepracowania. Brak konkretnych godzin pracy prowadzi często do sytuacji, że pracujemy więcej niż osiem godzin. Szczególnie niebezpieczne jest to dla pracoholików, którzy już wcześniej mieli problem z wychodzeniem do domu o odpowiedniej porze. Dlatego warto ustalić liczbę godzin, którą poświęcimy na pracę i twardo się tego trzymać. Dobrym pomysłem jest także wyznaczenie do pracy odrębnego miejsca w domu. Gdy zaszyjesz się w tym pomieszczeniu, łatwiej będzie ci się skupić, a dla reszty domowników będzie to jasny sygnał, że nie wolno ci teraz przeszkadzać. 

Dlaczego praca w piżamie to nie jest dobre rozwiązanie? 

Ostatnia rada dotyczy ubioru. Wbrew pozorom to ważny element dnia. Siadanie do komputera w piżamie nie jest dobrym rozwiązaniem. Okazuje się, że taki strój skutecznie obniża motywację do pracy, powodując rozleniwienie, zastój i niechęć do działania. Oczywiście, nie chodzi o zakładanie eleganckich garsonek czy garniturów, ale o codzienny, schludny strój. Zakładając go, wyznaczasz sobie również konkretną granicę pomiędzy pracą a czasem wolnym.

 

Materiał Partnera


Reklama