Powłoka lakiernicza – co wpływa na jej niszczenie?
Mało kto z nas wie, że karoseria samochodu składa się z kilku warstw. Tego rodzaju budowa sprawia, że wykazuje ona wysoką odporność na czynniki zewnętrzne. W budowie powłoki lakierniczej możemy wyróżnić cztery warstwy. Jej podstawą jest grunt chroniący przed korozją, na który nakłada się podkład antykorozyjny. Dzięki temu wszelkie niedoskonałości w strukturze podłoża zostaną wyrównane. Gdy to się uda, można wówczas nakładać lakier bazowy. To ta warstwa odpowiada właśnie za kolor karoserii naszego pojazdu. Lakier ten jest z kolei chroniony przez najgrubszą warstwę lakieru bezbarwnego. Dzięki temu lakier bazowy może pozostać nienaruszony przez wiele lat. Ostatnia warstwa chroni go bowiem przed rozmaitymi czynnikami. Wystarczy tu wymienić chociażby wysokie i niskie temperatury, opady atmosferyczne, a także wszelkiego rodzaju zabrudzenia. Drobiny piasku, asfaltu, owady, czy ptasie odchody mogą bowiem mieć negatywy wpływ na karoserię. Zaleganie takich elementów na powłoce lakierniczej może doprowadzić do reakcji chemicznych. W ich wyniku dojdzie do przerwania powłoki, co z kolei spowoduje pojawienie się korozji, zadrapań, odbarwień lub matowienia. Konsekwencje mogą więc być naprawdę poważne.
Pasty polerskie – jak przywracają blask karoserii?
Co więc możemy zrobić, gdy dojdzie do uszkodzenia powłoki lakierniczej? Najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po profesjonalne kosmetyki samochodowe. Znajdziemy wśród różnorodne preparaty i narzędzia, które pomogą nam przywrócić pojazdowi dawny blask. Producenci oferują chociażby preparaty odtłuszczające lakier, maszyny polerskie oraz pasty polerskie. Znajdziesz je bez problemu w internecie. Wystarczy kliknąć w ten link https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Polerowanie-lakieru_Pasty-polerskie-891.html. Pasty polerskie stanowią podstawowe wyposażenie każdego lakiernika. Nakłada się je przy użyciu maszyn polerskich. W zależności od potrzeb mamy do wyboru pasty polerskie o trzech różnych poziomach uziarnienia. Najgrubsze pozwalają usunąć ślady szlifowania, kurz, czy nadmiar farby. Często nazywa się je agresywnymi pastami polerskimi. Preparaty o średnim uziarnieniu określa się natomiast jako uniwersalne. Do wykończenia zaś stosujemy pasty polerskie o najmniejszym uziarnieniu. Stosując je zgodnie z zaleceniami z powodzeniem przywrócimy karoserii dawny blask.