Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Jak zadbać o lojalność franczyzobiorców w swojej sieci?

Jednym z kluczowych czynników decydujących o atrakcyjności sieci franczyzowej dla potencjalnych franczyzobiorców jest to, jak długo może trwać współpraca. Kandydaci są w stanie bez problemu dotrzeć do informacji od dotychczasowych współpracujących, aby pozyskać wiedzę na temat tego, jak wygląda praca w danym systemie. Szybkie zrywanie umów franczyzowych może być dużym znakiem ostrzegawczym. Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat tego, w jaki sposób dbać o zadowolenie i lojalność franczyzobiorców.
  • 07.08.2025 08:05
  • Autor: Grupa tipmedia
Jak zadbać o lojalność franczyzobiorców w swojej sieci?

O czym należy pamiętać?

W każdej franczyzie kluczowe dla franczyzobiorców mogą okazać się inne czynniki. Co innego będzie odgrywać dużą rolę w sieciach skupiających się na wyposażeniu do domu i ogrodu https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/wszystko-dla-domu-i-ogrodu/, co innego natomiast w markach kosmetycznych. Na podstawie doświadczeń działających sieci można jednak wymienić kilka kwestii, których brak może skutecznie odstraszyć obecnych współpracujących, a także przyszłych kandydatów. Należą do nich m.in.:

  • Jasna, zrozumiała komunikacja,
  • Przejrzyste procedury,
  • Innowacyjność,
  • Możliwość rozwoju i angażowania się franczyzobiorców w bieżące działania sieci,
  • Szeroka pomoc w ramach pakietu franczyzowego – np. szkolenia, czy dostęp do dedykowanych opiekunów,
  • Benefity za osiągnięcia, czy czas współpracy.

Jeśli franczyzobiorca z sukcesami będzie prowadzić swój lokal, a nie będzie widział możliwości rozwoju ani czuł się doceniony, istnieje ryzyko, że wykorzysta zdobyte doświadczenie i spróbuje działalności na rynku pod inną marką – własną lub w innym systemie franczyzowym.

Atrakcyjne oferty współpracy dla franczyzobiorców dostępne są pod tym adresem https://franczyzawpolsce.pl/. Znaleźć można tu franczyzę na każdą kieszeń, niezależnie od budżetu na start, np. do 50 tys. złotych https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/kwota/franczyza-do-50-tys/.

Błędy popełniane przez franczyzodawców

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić franczyzodawca, który chce zadbać o lojalność franczyzobiorców, jest zarządzanie systemem w sposób uwidaczniający nierówność i zależność między obiema stronami. Kandydaci do pracy w systemie chcą być traktowani jak partnerzy biznesowi, nie jak podwykonawcy, którzy mają wykonywać wydawane w sposób autorytarny polecenia. Franczyzodawcy chcą mieć realny wpływ na to, w jaki sposób prowadzone są bieżące działania sieci i móc uczestniczyć w jej rozwoju.

Błędem będzie też uznanie, że sieć już funkcjonuje wystarczająco dobrze i nic nie trzeba w niej zmieniać. Może to być również odebrane za brak stwarzania przestrzeni do rozwoju i realizowania biznesowych ambicji. Praktyka pokazuje też, że zawsze jest jakiś element, który można poprawić lub ulepszyć, ponieważ współcześnie rynki zmieniają się w sposób wyjątkowo dynamiczny, co jest determinowane m.in. technologicznie.

Artykuł sponsorowany


Reklama