O czym należy pamiętać?
W każdej franczyzie kluczowe dla franczyzobiorców mogą okazać się inne czynniki. Co innego będzie odgrywać dużą rolę w sieciach skupiających się na wyposażeniu do domu i ogrodu https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/wszystko-dla-domu-i-ogrodu/, co innego natomiast w markach kosmetycznych. Na podstawie doświadczeń działających sieci można jednak wymienić kilka kwestii, których brak może skutecznie odstraszyć obecnych współpracujących, a także przyszłych kandydatów. Należą do nich m.in.:
- Jasna, zrozumiała komunikacja,
- Przejrzyste procedury,
- Innowacyjność,
- Możliwość rozwoju i angażowania się franczyzobiorców w bieżące działania sieci,
- Szeroka pomoc w ramach pakietu franczyzowego – np. szkolenia, czy dostęp do dedykowanych opiekunów,
- Benefity za osiągnięcia, czy czas współpracy.
Jeśli franczyzobiorca z sukcesami będzie prowadzić swój lokal, a nie będzie widział możliwości rozwoju ani czuł się doceniony, istnieje ryzyko, że wykorzysta zdobyte doświadczenie i spróbuje działalności na rynku pod inną marką – własną lub w innym systemie franczyzowym.
Atrakcyjne oferty współpracy dla franczyzobiorców dostępne są pod tym adresem https://franczyzawpolsce.pl/. Znaleźć można tu franczyzę na każdą kieszeń, niezależnie od budżetu na start, np. do 50 tys. złotych https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/kwota/franczyza-do-50-tys/.
Błędy popełniane przez franczyzodawców
Jednym z największych błędów, jakie może popełnić franczyzodawca, który chce zadbać o lojalność franczyzobiorców, jest zarządzanie systemem w sposób uwidaczniający nierówność i zależność między obiema stronami. Kandydaci do pracy w systemie chcą być traktowani jak partnerzy biznesowi, nie jak podwykonawcy, którzy mają wykonywać wydawane w sposób autorytarny polecenia. Franczyzodawcy chcą mieć realny wpływ na to, w jaki sposób prowadzone są bieżące działania sieci i móc uczestniczyć w jej rozwoju.
Błędem będzie też uznanie, że sieć już funkcjonuje wystarczająco dobrze i nic nie trzeba w niej zmieniać. Może to być również odebrane za brak stwarzania przestrzeni do rozwoju i realizowania biznesowych ambicji. Praktyka pokazuje też, że zawsze jest jakiś element, który można poprawić lub ulepszyć, ponieważ współcześnie rynki zmieniają się w sposób wyjątkowo dynamiczny, co jest determinowane m.in. technologicznie.