Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Deal miasta i powiatu, modernizacje szkolne i sygnalizacja świetlna

Podziel się
Oceń

Co zobaczymy w dzisiejszym serwisie informacyjnym?
Kliknij aby odtworzyć

Konsultacje w sprawie świateł

Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące budowy sygnalizacji świetlnej na ul. Banacha w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 3 oraz na skrzyżowaniu ulic Łady-Cybulskiego i Bohaterów Westerplatte. Obie inwestycje mają być zrealizowane w ramach tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Konsultacje potrwają do 27 lutego. Uwagi i opinie można składać telefonicznie pod numerem 59 848 37 34) lub mailowo pod adresem [email protected]. W sprawie inwestycji odbędą się dwa dyżury w siedzibie ZIM: 14 i 21 lutego w godz. 8-15, będzie także spotkanie 16 lutego o godz. 16 w ratuszu, w sali 110. Uwagi można także zgłaszać za pomocą formularza dostępnego na stronach slupsk.pl oraz zimslupsk.pl. Obie sygnalizacje świetlne mają powstać jeszcze w tym roku.

 

Światła są, ale nie świecą 

W ubiegłym roku w Słupsku powstały trzy sygnalizacje świetlne. Mogłyby działać, gdyby był prąd do ich zasilania. Umowa z operatorem jest podpisana, ale prądu nie ma.

W ubiegłorocznym budżecie obywatelskim słupszczanie zdecydowali, że chcą trzech nowych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych: dwóch przy ul. Kaszubskiej i jednego przy ul. Deotymy, na wysokości V Liceum Ogólnokształcącego.

W sprawie obu zadań odbyła się cała procedura związana z wyborem wykonawcy, ci zadanie wykonali i w ustalonym terminie sygnalizacje mogłyby zacząć działać. Ale nie zaczęły. I nie wiadomo kiedy zaczną. Wszystko dlatego, że nie został do nich dołączony prąd.

Miasto kilka tygodni, a nawet miesięcy temu, tuż po zakończeniu inwestycji, wysłało stosowne zgłoszenie do dostawcy energii elektrycznej. Prądu w sygnalizatorach jednak nie ma i szybko się może nie pojawić. Wszystko dlatego, że dostawca energii ma na wykonanie mało skomplikowanego zadania, jakim jest dostarczenie prądu do skrzynki zasilającej, ma nawet 14 miesięcy. A to oznacza, że gotowe sygnalizacje mogą nawet jeszcze przez rok stać bezczynnie. Choć urzędnicy są optymistami.

 

Spadł śnieg, trzeba odśnieżać

Właściciele i zarządcy chodników, ale również nieruchomości znajdujących się przy ciągach pieszych, mają obowiązek odśnieżania chodników i dachów budynków. Straż miejska kontroluje i upomina, ale może również karać mandatami.

Opady śniegu, które przeszły nad regionem słupskim pod koniec ubiegłego tygodnia i w weekend, sprawiły, że właścicielom i zarządcom nieruchomości doszedł kolejny obowiązek, czyli odpowiednie utrzymanie chodników i dachów budynków. Chodniki należy posypywać piachem lub solą, a najlepiej odśnieżać. Należy również zadbać o to, by śnieżne czapy i sople nie zwisały z dachów. A widać, że nie wszyscy do tego obowiązku się stosują.

Jeśli jednak upomnienia nie zadziałają, strażnicy za nieodśnieżony chodnik czy dach mogą nałożyć mandat w wysokości do 500 złotych. A to i tak nie musi być najpoważniejsza konsekwencja. Jeśli bowiem komuś z powodu niedopełnienia przez zarządcę czy właściciela obowiązku stanie się krzywda, może on odpowiadać przed sądem.

W najbliższych dniach temperatura w ciągu dnia ma być lekko na plusie, ale noce będą wciąż z przymrozkami. To oznacza, że wieczorami i o porankach może być ślisko.

 

Nowa stołówka w ósemce

Z końcem ubiegłego roku do użytku oddana została odnowiona stołówka w Szkole Podstawowej nr 8. To kolejna szkoła, w której dzieci i młodzież mogą jeść posiłki w komfortowych warunkach. Pomieszczenie zyskało też nową funkcję.

Stara stołówka nie wyglądała najlepiej. Sufit z metalowych paneli był już przerdzewiały, na podłodze leżał zużyty i uszkodzony gumolit, stare były także instalacja elektryczna i wyposażenie. W trakcie remontu wymieniona została instalacja elektryczna, nowa jest podłoga, wymieniono również sufit kasetonowy. Powstał nawet kolorowy mural.

Zmian na stołówce jest znacznie więcej.

W nowej stołówce zamontowano również rzutnik, dzięki czemu pomieszczenie może pełnić funkcję sali konferencyjnej, która pomieści do 200 osób.

Modernizacja szkolnej stołówki kosztowała ponad 200 tysięcy złotych. Ponad 150 tysięcy złotych pochodziło z budżetu centralnego w ramach programu Posiłek w szkole i w domu. Resztę dołożyło miasto.

W ramach tego programu w ubiegłym roku odnowione zostały stołówki również w szkołach podstawowych numer 1, 6 i 16. W tym roku miasto chce pozyskać dofinansowanie na modernizację stołówek w szkołach podstawowych numer 3, 4, 9, 10 i 11.


 

Powiat pomoże słupskiej kulturze

Kilkaset tysięcy złotych chce przekazać w tym roku powiat słupski instytucjom kultury i sportowym, które znajdują się na terenie miasta. O szczegółach porozumienia w tej sprawie władze powiatu i miasta mają rozmawiać w najbliższych dniach.

To nowa forma współpracy między oboma samorządami. Powiat chce podzielić się zyskiem, jaki będzie miał w wyniku współpracy starostwa z miastem w obszarze komunikacji. Wsparcie finansowe miałoby dotyczyć instytucji kulturalnych i sportowych. Takie, które funkcjonują w Słupsku, często będąc jednostkami organizacyjnymi miasta, ale mają charakter regionalny. W grę wchodzi dofinansowanie na przykład Nowego Teatru, teatru Tęcza czy filharmonii. Jak dowiedzieliśmy się w słupskim starostwie, w tym roku z budżetu powiatowego do instytucji kulturalnych i sportowych mogłoby popłynąć kilkaset tysięcy złotych.

Oficjalne pismo z propozycją starostwa do słupskiego ratusza ma wpłynąć na początku przyszłego miesiąca. Potem mają się odbyć rozmowy dotyczące szczegółów porozumienia. Powiat nie wyklucza, że jeśli taka formuła współpracy z miastem się sprawdzi, może być ona kontynuowana również w kolejnych latach.

Od niedawna trwa już współpraca Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej z koszykarskim klubem Czarnych Słupsk. PKS, którego większościowym udziałowcem jest powiat słupski, wozi swoim najnowszym autobusem koszykarzy na mecze wyjazdowe.


Reklama