Nie szukaj sposobów na szybkie wypromowanie profilu LinkedIn – Możesz mieć przez to spore problemy
Takich magicznych sposobów na wybicie się w internecie już masz do wyboru całe mnóstwo, a z czasem będzie ich tylko i wyłącznie więcej. Niestety konkurencja na platformach społecznościowych rośnie, a to skutkuje tym, że proces budowania firmowych social mediów trwa dość długo i wymaga mnóstwo pracy. Tak to wygląda, jeśli chcesz faktycznie cieszyć się korzyściami z obecności na LinkedInie. Pamiętaj, że cyferki to nie wszystko. Same potężne statystyki nie sprawią, że zauważysz jakieś zalety prowadzenia konta firmowego na LinkedIn. Wręcz przeciwnie – możesz poczuć frustrację, bo władowałeś już kupę kasy w różne tajemne metody na duży profil na LinkedIn, a nic z tego nie wynika. Ponadto cały czas musisz pamiętać, że w każdej chwili Twój profil może zostać zablokowany za działania niezgodne z regulaminem.
Choć korzystanie z usług, np. do automatyzacji działań, takich jak te od firmy Sales Robot pozwala na osiąganie astronomicznych wyników w krótkim czasie, to wiążą się one z pewnym ryzkiem. Ostatecznie nie warto przekreślać nowoczesnych metod, jednak warto rozumieć ryzyko, skupiając się przede wszystkim na budowaniu silnej marki osobistej, która będzie przyciągać klientów organicznie.
2 kroki, dzięki którym skutecznie rozpoczniesz LinkedIn marketing i zdobędziesz autorytet w Twojej branży
Na początek konieczne będzie założenie i zoptymalizowanie konta firmowego. To absolutna podstawa podstaw, ale już na tym etapie można popełnić pewien kosztowny błąd. Sporo osób zafascynowanych rozpoczęciem działań na LinkedInie chce jak najszybciej przejść proces rejestracji i dostać się na sam portal. Da się to zrobić za pomocą pomijania poszczególnych rzeczy, o które platforma pyta przy procesie tworzenia konta. Ale pamiętaj, że zdecydowanie nie warto tego robić. Niekompletny profil ma negatywny wpływ na algorytm portalu oraz na postrzeganie Twojej firmy przez innych użytkowników. Przy zakładaniu konta należy zadbać o kompletne uzupełnienie profilu użytkownika. To coś, co ułatwi Ci wszystkie kolejne działania i da Ci solidne fundamenty pod budowanie społeczności.
Kolejne kwestia to plan działania. Opracuj strategię marketingową, a sprawnie rozbudujesz stronę firmową na LinkedInie. Przede wszystkim musisz zadbać o ustalenie mierzalnych celów, tworzenie profesjonalnych treści w danej dziedzinie, określenie grupy docelowej i regularność. Taki zestaw umożliwi Ci konsekwentne budowanie renomy Twojej firmy na LinkedIn.
Podsumowanie
Zdecydowanie warto wykorzystać LinkedIn do budowania wizerunku firmy oraz rozbudowywania sieci kontaktów. LinkedIn umożliwia realizowanie wielu celów marketingowych. Musisz jedynie pamiętać, żeby nie stosować jakichś szemranych metod na szybką rozbudowę profilu oraz dbać o konsekwentną pracę nad kontem. To klucz do sukcesu na LinkedInie. Sprawdź sam!