Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Chętni na kolejowe inwestycje

Podziel się
Oceń

Aż dziesięć ofert wpłynęło na ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg na przebudowę peronów na słupskiej stacji kolejowej. Prace mają się rozpocząć jeszcze w tym roku i potrwają ponad trzy lata.
Kliknij aby odtworzyć

To będzie jedna z największych kolejowych inwestycji na słupskiej stacji. Przebudowane zostaną wszystkie trzy perony oraz przejście podziemne, pojawią się również windy. Przejście będzie także poszerzone oraz połączone z nowym dworcem autobusowym. Historyczny charakter stacji podkreślą odrestaurowane zabytkowe wiaty peronowe oraz kioski.
Nowe lokalne centrum sterowania wyposażone w komputerowe systemy i urządzenia zapewni sprawne oraz bezpieczne prowadzenie pociągów. Dodatkowo na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy i drugi tor w kierunku Gdyni. Natomiast w Kobylnicy powstanie drugi peron, co ułatwi podróże na trasie Słupsk – Szczecin.
Z kolei dziewięć firm zgłosiło się do przetargu na modernizację linii kolejowej ze Słupska do Lęborka. Przebudowany tam zostanie jeden oraz dobudowany drugi na długości około 50 km. Dzięki temu pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż ze Słupska do Lęborka skróci się więc o 10 minut. Docelowo jednak pociągi będą mogły na tej trasie pojechać nawet do 200 km/h.
Przebudowane zostaną lub powstaną nowe perony na kilku stacjach i przystankach. Powstanie też osiem przejść pod torami, między innymi w Potęgowie i Damnicy. Przebudowane lub wyremontowane będą też mosty oraz wiadukty, wymieniona zostanie sieć trakcyjna.
Początek obu tych inwestycji – na stacji i na linii kolejowej – planowany jest jeszcze na ten rok. Prace mają potrwać do 2026 roku. Kolej szacuje, że kosztować one będą ponad półtora miliarda złotych.
 


Reklama