Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Wspólnoty chcą remontować

Podziel się
Oceń

32 wnioski o dofinansowanie modernizacji i remontów nieruchomości w ramach Specjalnej Strefy Rewitalizacji wpłynęło do słupskiego ratusza. To więcej niż w ubiegłym roku. Do kogo trafią miejskie pieniądze, możemy się dowiedzieć jeszcze w lutym.
Kliknij aby odtworzyć

Specjalna komisja rozpoczęła ocenę formalną wniosków o dofinansowanie modernizacji i remontów nieruchomości wspólnot mieszkaniowych i użytkowników wieczystych, złożonych w ramach Specjalnej Strefy Rewitalizacji. Oferenci, których oferty będą zawierały braki formalne, zostaną poproszeni o uzupełnienie brakujących załączników. Będą mieli na to siedem dni. Po spełnieniu kryteriów formalnych, odbędzie się ocena merytoryczna wniosków, a następnie wybór ofert i zawarcie z oferentami umów na dofinansowanie modernizacji lub remontów nieruchomości, znajdujących się na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji.  W ramach drugiej edycji programu, do Urzędu Miejskiego wpłynęły aż 32 oferty wspólnot, właścicieli i użytkowników wieczystych ubiegających się o dofinansowanie remontów i modernizacji nieruchomości. To więcej niż w ubiegłym roku, gdy wniosków wpłynęło 27. Wówczas komisja wybrała 10 najwyżej ocenionych, każdemu wnioskodawcy przyznając dofinansowanie w kwocie 100 tysięcy złotych. Ostatecznie zrealizowanych zostało osiem inwestycji. Ile remontów z miejskim dofinansowaniem przeprowadzonych będzie w tym roku, jeszcze nie wiadomo. Póki co komisja ma do podziału 400 tysięcy złotych, co wystarczy tylko na realizację czterech projektów. Niewykluczone jednak, że kwota do podziały się zwiększy, podobnie jak to było w ubiegłym roku. Właściciele lub wspólnoty, którzy otrzymają miejskie dofinansowanie do remontów, będą musieli przeprowadzić całą inwestycję do końca listopada.


Reporter: Daniel Klusek

Zdjęcia: Szymon Wiśniewski


Reklama