Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
News will be here

Rozpoczęła się rozbiórka słupskiego dworca kolejowego.

Podziel się
Oceń

Na teren budowy wjechał ciężki sprzęt. Prace rozpoczęły się przy północno-wschodniej części obiektu. Trwają też intensywne prace związane z pozostałą infrastrukturą kolejową węzła Słupsk.
Kliknij aby odtworzyć

Sam dworzec został zamknięty w marcu, a jego teren ogrodzony. Do dyspozycji pasażerów przygotowano dworzec tymczasowy. 
Nowy obiekt ma swoim wyglądem przypominać nową bramę do miasta. Dynamiki geometrycznej bryle nowego dworca nadadzą skośne podziały na elewacji. Dla ciekawego efektu wizualnego użyte będą dwa rodzaje płyt: matowych i z połyskiem, odbijających światło. Równie ciekawie nowy dworzec będzie prezentował się nocą. Nocna iluminacja bryły będzie współgrać z oświetleniem nowocześnie zaaranżowanej przestrzeni w otoczeniu budynku. Interesująco zaprojektowano wnętrze dworca. Przestrzeń obsługi podróżnych zlokalizowano w północnej części nowego budynku. Dostaniemy się do niej bezpośrednio z otwartego pasażu prowadzącego na perony. Hol dworca będzie posiadał dwie kondygnacje połączone ze sobą schodami i windą. Zajmie on znaczną część jego parteru oraz piętra. Będzie urządzony nowocześnie i zgodnie ze współczesnymi trendami 
Prace przy budowie nowego dworca mają potrwać do końca 2026 roku. Łączny koszt inwestycji to 55 milionów złotych. 
W Słupsku także trwają inne inwestycje kolejowe związane między innymi z przebudową linii kolejowej nr 202, a także modernizowane i przebudowywane są perony na samej stacji.  


Reklama