Z nowych, wyższych peronów wsiadanie do pociągów jest wygodniejsze. Zamontowano ławki, gabloty informacyjne, czytelne oznakowanie i energooszczędne oświetlenie. Wiata na peronie nr 3 wzorowana jest na zabytkowej konstrukcji z peronów nr 1 i 2. W nawierzchni ułożono ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Teraz prace przeniosą się na perony nr 1 i 2. Docelowo na perony 1 – 3 prowadzić będą schody oraz windy z przebudowanego przejścia podziemnego. Dostęp do peronu nr 4 jest zapewniony z terenu miejskiego węzła transportowego.
W ramach modernizacji stacji Słupsk kontynuowane są prace związane z wymianą torów oraz sieci trakcyjnej. Gotowa już jest nastawnia Lokalnego Centrum Sterowania, skąd prowadzony jest ruch pociągów. Na terenie miasta trwa przebudowa mostu nad rzeką Słupią oraz trzech wiaduktów kolejowych, co na lata zapewni odpowiednie parametry techniczne tych obiektów.
Kontynuowane są także prace na modernizowanym odcinku trasy Lębork – Słupsk.
Wartość robót na stacji Słupsk wynosi blisko 562 mln zł, a na odcinku Lębork – Słupsk 1,284 mld zł. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na listopad 2026 r.