Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Kolejowe inwestycje

Podziel się
Oceń

Ponad półtora miliarda złotych będzie kosztować modernizacja linii kolejowej ze Słupska do Lęborka. Między tymi stacjami powstanie przede wszystkim drugi tor, co sprawi, że pociągi będą mogły jechać szybciej, nie będą musiały czekać na mijankach, a podróż ze Słupska do Lęborka skróci się o 10 minut.
Kliknij aby odtworzyć

Po modernizacji linii i budowie drugiego toru na odcinku około 47 kilometrów, pociągi na linii 202 będą mogły jechać z prędkością nawet 200 kilometrów na godzinę. Wolniej od pociągów pasażerskich, ale znacznie szybciej niż obecnie będą też mogły jechać pociągi towarowe. Te rozwiną prędkość maksymalnie 120 kilometrów na godzinę. W ramach inwestycji PKP PLK powstaną także trzy nowe przystanki kolejowe: w Runowie, Łebieniu oraz Siemianicach. Kolejnych siedem przejdzie gruntowną modernizację. Powstaną także nowe urządzenia zapewniające odpowiednie kierowanie ruchem. Prace na linii 202 między Słupskiem a Lęborkiem rozpoczną się za kilka miesięcy i potrwają trzy lata. Docelowo drugi tor pojawić się ma na całej trasie ze Słupska do Gdyni. Gdy ta inwestycja zostanie zrealizowana, podróż do Trójmiasta skróci się o kilkadziesiąt minut. Ale kolej inwestować planuje nie tylko na torach, ale również na stacji Słupsk. Przede wszystkim mają zostać podniesione perony, aby pasażerowie mogli wygodniej i bezpieczniej wchodzić do pociągów i z nich wychodzić. Perony będą też odnowione, ale z dbałością o zabytkową infrastrukturę. Na stacji powstanie również Centrum Sterowania Ruchem. Ponadto przebudowany zostanie odcinek torów do Kobylnicy, powstaną również nowe mosty i wiadukty. Ta część potrwać ma około trzech lat. Inna kolejowa spółka, PKP SA, planuje natomiast zburzenie obecnego słupskiego dworca i postawienie w jego miejscu nowego. Wstępna propozycja architektoniczna wzbudziła wiele kontrowersji wśród mieszkańców. Ostateczna nie jest jeszcze znana. Sama inwestycja ma ruszyć we wrześniu. Pracę przy wyburzeniu obecnego i postawieniu nowego budynku dworca potrwają trzy lata. Kosztować będą około 40 milionów złotych.


 


Reklama